המחיר לקליק על מודעות באדוורדס (Cost per Click – CPC) הוא בדרך כלל אחד המכשולים הגדולים ביותר איתו צריכים להתמודד מפרסמים כאשר הם מתחילים להריץ קמפיינים ממומנים בגוגל, במיוחד במילות מפתח ותחומים תחרותיים.

מכיוון שכל מפרסם קובע מחיר מקסימאלי לקליק, הערכה לא נכונה של העלות לכל מודעה עשויה להביא להוצאות פרסום מנופחות, ומפרסמים רבים שנכווים עם המערכת, פוחדים להשתמש בה שוב ומאבדים בה אמון.

אז איך אפשר להוריד את המחיר לקליק?

שיפור ציוני איכות בקמפיין

ציון איכות הוא ציון מאחד עד עשר שגוגל נותן לכל ביטויי על פי 3 פרמטרים עיקריים: שיעור קליקים צפוי, רלוונטיות של המודעה וחווית דף נחיתה, כמו גם על סמך הביצועים ההיסטוריים של הביטוי.

ככול שציון האיכות יהיה גבוה ככה נשלם לכל הקלקה פחות, ניתן לעבור על כל ביטוי בקמפיין ולראות מה ציון האיכות שקיבלנו ולראות את הסיבה להורדה בציון האיכות, אם זה בגלל רלוונטיות של מודעה, נכתוב מודעה רלוונטית יותר, אם זה בגלל דך הנחיתה נשפר אותו ונתאים אותו יותר למילת המפתח ואם זה בגלל שיעור קליקים צפוי ממומלץ לבחור כמה המודעה שלנו בולטת על פני המתחרים.

להגדיר מילות מפתח שליליות

מילות מפתח שליליות מורות למערכת של אדוורדס מתי לא להציג את המודעה. לדוגמה, אם יש לנו חברה לבניית אתרים, אנחנו לא רוצים להציג את המודעה שלנו עבור מי שמחפש בניית אתר בחינם, ולכן נוסיף את המילה "בחינם" לרשימת המילים השליליות שלנו. מילים שליליות יכולות לעזור לנו גם למקד מודעות לחתכים ספציפיים של לקוחות ולהימנע מלהציג להם מודעות לא מתאימות.

אמנם אין למילים שליליות השפעה ישירה על המחיר ללחיצה, אבל מכיוון שהן משפרות את שיעורי הלחיצות באופן כללי, הן יכולות להשפיע לטובה על ציון האיכות שבתורו עשוי להוריד את מחיר הלחיצה.

תזמון מודעות

העלות לכל קליק משתנה לא רק בהתאם למילת המפתח הספציפית שבוחרים ,אלא גם לפי שעות הצגת המודעה. לדוגמה, בשעות הלילה המחיר לקליק יורד משמעותית ברוב התחומים מכיוון שיש פחות מפרסמים דבר שגורם לפחות תחרות וכפועל יוצא מכך נשלם פחות לקליק.
הניסיון שלנו מראה שיש פערים של 50%-40% בין שעות הבוקר לשעות אחר הצהריים, קחו את זה בחשבון.

לכן, אנחנו צריכים למצוא את השעות האופטימליות בהן נשלם מחיר נמוך יותר. לאחר שאנחנו קובעים תזמונים שונים של זמנים דרך מסך קמפיין->הגדרות->תזמון מודעות, אנחנו יכולים לראות את הביצועים של כל תזמון שהגדרנו ולשנות את הגדרות התקציב בהתאם לכך.

מיקום גיאוגרפי

העלות לכל קליק משתנה בהתאם למיקום הגיאוגרפי, סביר להניח שמחיר לקליק עבור הביטוי "טיסות למילאנו" יהיה זול בצורה משמעותית בצפון הארץ לעומת גוש דן.
הסיבה מאוד פשוטה, כמות התחרות באזורים שמרוחקים מהמרכז קטנה משמעותית ובכך המחיר לקליק יהיה נמוך יותר.

יש דוח במערכת של אדוורדס בה ניתן לראות את המחיר לקליק שאתם משלמים לפי עיר בישראל ומשם ניתן לבצע התאמות מחיר דבר שיחסוך לכם לא מעט כסף.

 

סוגי התאמות

כמו מילות מפתח שליליות, כך גם לסוגי התאמות יש השפעה על המקרים בהם המודעה תופיע. התאמת ברירת המחדל היא התאמה רחבה. כלומר, גוגל יציג את המודעה גם אם החיפוש שהמשתמש הקליד כולל מילות נוספות מלבד אלו שבחרתם ואפילו מילים נרדפות או הטיות שונות. כמו שראינו עם מילות המפתח השליליות, לפעמיים ההתאמה הזו יכולה ליצור מודעות רגישות מדי לגרום להן להופיע גם מתי שאנחנו לא מעוניינים בכך.

למרבה המזל, יש שני סוגי התאמות נוספות : התאמה לביטוי והתאמה מדויקת. התאמה לביטוי מציגה מודעות רק לביטוי ספציפי, אך גם במקרים שישנן תוספות מסוימת לפניו או אחריו. לעומת זאת, התאמה מדויקת מציגה מודעות רק לביטוי ספציפי בלי תוספות אחרות.

הרצה של מספר מודעות במקביל

אדוורדס מאפשרת לשכפל מודעות ולשנות כל פעם רק חלק אחד בהן: לדוגמה, כותרת, גוף הטקסט וגם את הקישור שמוביל לעמוד נחיתה מסוים. באופן זה, אפשר להריץ קמפיין עם כמה מודעות במקביל ולבחור את הטובה ביותר מבניהן, לאחר מכן להסיר את המודעות הפחות יעילות ולעבור לסט הבא של המודעות שרוצים לבדוק.


הכתבה נכתבה על ידי BOOSTIT – פרסום בגוגל

20 News

20 News