זהות של מי שעומדים בראש חברות קוסמטיקה יש השפעה עצומה על החלטות הקניה של הצרכניות, כך עולה ממחקר עומק רחב שנערך בקרב 1873 נשים שקונות קבוע מוצרי איפור, יופי וטיפוח.

מהמחקר, שנערך על ידי חברת Yotpo, עולה ש-49.4% מהצרכניות נותנות עדיפות לקניה ממותג שהוקם, מנוהל או מזוהה עם אישה ואילו 50.6% אדישות לזהות המגדרית ובוחנות את המוצרים על פי שיקולים אחרים. עוד מעלה המחקר ש-84% יעדיפו קניה ממותג שמראה בפרסומים נשים במידות שונות ו-75% יתנו עדיפות למי שישתמשו במודעות בנשים ממגוון רחב של עמים, דתות וגזעים.

כל הנשים שהשתתפו במחקר נוהגות לבצע קניות של המוצרים ברשת. 67% מהן הצהירו שהן מחלקות את הקניות שווה בשווה בין און ליין לבין חנויות, 25% קונות כמעט הכל ברשת ואילו 8% קונות אך ורק באתרי הקניות.

חברת יוטפו פיתחה ומנהלת פלטפורמת שיווק דיגיטלית שהוטמעה בלמעלה מ-10,000 חנויות און ליין בעולם, המבוססת על קידום של חוות דעת והמלצות שכותבים לקוחות במדיות החברתיות ובאתרים בפני קונים פוטנציאלים חדשים וזאת על בסיס של בינה מלאכותית המנתחת חתכים ומאפיינים דומים. החברה הוקמה על ידי עומרי כהן ותומר תגרין, המשמש כמנכ"ל ומעסיקה יותר מ-300 עובדים במשרדים בתל אביב, ניו יורק ולונדון.

המחקר מגלה שלהמלצות שהצרכניות מקבלות מחברות, קרובות משפחה או גולשות אחרות ברשת יש משקל רב בהחלטת הקניה. 44% מהמשיבות ציינו שהן מושפעות מהמלצות. 17% אמרו שאין קונות בעקבות פרסומות בטלויזיה ושיעור דומה מדיוור שהן מקבלות מהחברות ואילו 14% מושפעות בעיקר מאריזת המוצר. 7% אמרו שהחלטות הקניה שלהן עצמאיות לחלוטין ללא שום השפעה של פרסום או חוות דעת חיצונית.

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20