ימים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לפעול למען רוכבי האופניים החשמלים, שר התחבורה ישראל כ"ץ החליט להקדים את גיל הבחינה לתיאוריה, כחלק מתכנית רחבה יותר של משרד התחבורה למניעת תאונות הדרכים – כך דווח לראשונה ב'החדשות'.

אופניים חשמליים בת"א. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 

על פי הדיווח, גיל הבחינה יוקדם מ-16 ושלושה חודשים לגיל 15 וחצי, וזאת במטרה לצמצם את הפער בין הזמן בו בני הנוער רשאים לנסוע על אופניים חשמליים לזמן בו הם נבחנים בפועל על חוקי התנועה.

מוקדם יותר התקבלה החלטה להשית קנסות גדולים יותר על רוכבי האופניים החשמליים.

בתוך כך, נוסע המרכיב נוסע נוסף יהיה צפוי לקבל קנס של בין 750 ל-1,000 שקלים; על נהיגה בשכרות הקנס צפוי לעמוד בין 700 ל-1,000 שקלים; ועל העובר באור אדום יוטל קנס של 1,000 שקלים בתקווה שהענישה הכספית תוביל להרתעה גדולה יותר. כמו כן, לראשונה הוחלט על חובת לבישת אפוד זוהר בחושך, אולם עדיין לא התקבלה החלטה בעניין זה.

תכנים נוספים יתווספו אל תוך תכנית הלימודים בבתי ספר התיכוניים ויעסקו בהעלאת המודעות לסכנות בכביש.

מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר מסרה ל'החדשות' כי חוק זה יאפשר לנו "להיות בטוחים יותר גם כרוכבי אופניים וגם כהולכי רגל".

 

 

אפרת שער

אפרת שער