מהנתונים של רשויות השיווק השונות רואים ירידה של 60% במכירות דגני הבוקר של תלמה, לא רק במותג הספציפי בו היה הנזק אלא גם בברנפלקס ודליפקאן. באופן כללי יש גם אלפי לקוחות המגיעים להחזיר את אריזות על מנת לקבל את כספם בחזרה. מי שנהנה מהמשבר הזה של יוניליוור הן המתחרות תנובה שטראוס ואסם.

מוצרים נוספים אותה מייצרת יוניליוור

רמי לוי בתגובה על השקר של יוניליוור: "החברה ביקשה מאיתנו, אחרי שבחנו את הנושא ושלחו לנו מכתב ממשרד הבריאות שהכל בסדר, וכדי להרגיע את הלקוחות שהמוצרים שנמצאים על המדף הם בסדר, שמנו את המודעה שהחברה ביקשה מאיתנו. אחרי שאמרו ש-240 יחידות יצאו החוצה החלטתי באותו רגע להוריד את המודעה".

יוינליוור זו אחת מחמשת החברות המזון הגדולות בישראל. מלבד דגני הבוקר של תלמה יוניליוור מיצרת גם את המיונז, ביגל-ביגל וגם סבון הגוף של דאב, ורד הגליל, בלו בנד, הפתית, תה ליפטון קנור ועוד מוצרים רבים.

המפעל המזוהם הוא מפעל חברת תלמה בערד, שם מיוצרים רק דגני הבוקרשל תלמה ולא מוצרים אחרים של רשת יוניליוור, כך שהחשש מהזיהום לא נוגע למוצרים האחרים, מבחינת האמון זו סוגייה אחרת לגמרי.

כיצד תוכל החברה לשקם את אמון הציבור?

"אני לא עומד בלחץ של הבנות שלי" מספר אחד מרוכשי המוצר, אך מדגיש "אני לא מאמין בחברה יותר. איבדנו את האמון בחברה".

קונה נוספת אומרת כי "אני מתכוונת לקנות תוצרת הארץ בכל מקרה. אני עוד חוששת ששעל המדפים יש עדיין מהחיידק. אני חושבת שזה בהחלט פגע בהם".

אמון הציבור

יועץ התקשורת רוני רימון בעצות לחברה איך תצליח לצאת מהמשבר "להערכתי בהתנהלות נכונה יכולה להיות תקומה לחברה. החברה לא הבינה שבמקום להיות צודק צריך להיות חכם. מה שהיא צריכה עכשיו זה להיות נדיבים וגלויים עם הציבור".

עוד מסביר רימון "הם צריכים להכיר בטעות הגדולה שלהם ואפילו להקצין. הם צריכים להראות לכל עם ישראל שמשמידים את כל הסחורה הזו ואפילו לשווק את זה במחיר זול יותר כדי לקרוא בחזרה ללקוחות הנאמנים שלהם לצרוך מחדש את המוצר".

וממשיך "יש אפקט מסויים ואני מאמין בבקשת סליחה, אבל אני מאמין שצריך להיות פה משהו יותר חזק, היה צריך לשים מישהו שמעל המנ"כלית שידבר בשם החברה והוא ירכוש מחדש את אמון הציבור, לומר ולהתנצל באופן מאוד ברור, ולבקש מהציבור הזדמנות שניה".

 

כלכלי בלילה

כלכלי בלילה