סערת הסלמונלה נמשכת, תביעה ייצוגית נגד רשתות השיווק ונגד חברת "הנסיך" שנאסר עליה לשווק את מוצריה.

ראיון עם עו"ד אסף נוי בתכנית כלכלי בלילה בנושא התביעה הייצוגית

אחד התובעים הוא עו"ד אסף נוי שהתראיין בתכנית "כלכלי בלילה"

התביעה עומדת על סך 6.7 מיליארד שקלים, לסכום זה הגיעו בחישוב פשוט  של כמות הצרכנים שמשתמשים במוצרים עליהם יצא ריקול, כפול אלף שקלים פיצוי על פגיעה באוטונומיה, כפול 13.90 שזה מחיר המוצר עצמו.

בתביעה הייצוגית החליטו עורכי הדין לתבוע גם את רשתות השיווק שמכרו את המוצרים, בטענה כי אלו מכניסים את סלטי שמיר לתוך קופסאות של הרשת שלהם, ומוכרות את זה כמוצר שלהם. מבחינת הצרכן, הם אלה שאחראים לבדוק את המוצר לפני שהם מכניסים את המוצרים לסל המוצרים שלהם.

סכום לא קטן

תביעה זו איננה התביעה הייצוגית היחידה. ישנה תביעה נוספת על סך 40 מליון ש"ח. אך בהרבה תביעות ייצוגיות נוצר שיתוף פעולה והתאחדו לדבריו של עו"ד נוי. גם עו"ד גבע הגיד תביעה בירושלים אך לדברי נוי הוא מאמין כי ימצא עמק השווה על מנת לאחד כוחות כדי פעול לטובת הצרכן.

מדובר על סכום לא קטן, אך הכל תלוי בהגדרות, לדבריו של עו"ד נוי היו תביעות גדולות שמשרדיהם ניהלו אך בסופו של דבר השכר עליהן היה נמוך מתביעות קטנות.

במקרה בו יש ברשותך מוצר נגוע ויהיה מעוניין להצטרף לתביעה, עו"ד נוי ממליץ לשמור את הקבלות או אם אין לצלם את המוצר כולל את תאריך השיווק שלו ולשמור את זה עד לשלב ניהול התביעה אז יוציאו הודעות לתקשורת בבקשה מהלקוחות להעביר אליהם את ההוכחות האלה וכך יוכלו לקחת חלק בתביעה ולקבל פיצוי כתוצאה מניהול התביעה.

כלכלי בלילה

כלכלי בלילה