צילום: Pixabay

 

קשה לחזות במדויק מה תביא עלינו המשך 2018 ו-2019, אבל בהחלט אפשר לראות מספר מגמות וטרנדים שיעזרו לנו לקבל את ההחלטות הנכונות.

הקידום האורגני לא מת (שוב)

כמו כל שנה, יש כאלו שממהרים להספיד את הקידום האורגני, אבל דווקא הנתונים האחרונים מראים שגוגל הצליחה לעקוף בחזרה את פייסבוק ולהביא יותר תנועה  לאתרי אינטרנט.

מעבר לקידום הקלאסי של מילות מפתח וקישורים, חשוב גם לשים לב לתכונות החדשות שגוגל משלבת בחיפוש ולנצל אותן היטב. הנה רק כמה דוגמאות:

  • כתיבת פרטים מלאים על האתר או העסק לשם הכללה בפאנל המידע של גוגל (לעיתים צריך להוכיח שהעסק או האתר שייך לכם)
  • גוגל משלבת יותר תמונות בתוצאות החיפוש, כך שחשוב לקטלג את התמונות באתר ולהוסיף להם תיאור מתאים (ALT)
  • רישום לעסקים המקומיים ומפות גוגל יכול להביא תנועה אורגנית איכותית בלי הרבה מאמץ
  • אם יש אפליקציה נלווית, חשוב להטמיע בה "קישורים עמוקים" (Deep Links) שיובילו את המשתמש למסך הרלוונטי לחיפוש שלו
  • בטווח הארוך, החיפוש הקולי יכריח אותנו לספק תשובות ישירות ולחשוב כיצד הגולש היה רוצה שנענה לו (אין טעם לכתוב עבודת דוקטורט לשאלה על הטמפרטורה הממוצעת ביולי). אפשר לנסח כותרות בצורה ישירה יותר.
  • מיתוג: בניית קישורים תמיד תהיה חשובה, אבל חשוב גם לבנות מותג חזק שאתרים אחרים יאזכרו אותו ויתייחסו אליו (ההשערה היא שמנועי חיפוש יכולים לשייך גם אותם ולא רק קישורים לאתרים ממותגים

פחות סבלנות למודעות מציקות

השנים האחרונות סימנו את חזרתם של ה-Popups, אותם חלונות קופצים שגורמים לנו לחפש את ה-X כמה שיותר מהר. העניין הוא שבאינטרנט הסלולרי הם נעשו אפילו מציקים יותר ומה שהתחיל בחלון קטן יחסית הופך לפעמיים למלבן שתופס את כל המסך ומכריח אותנו לצפות במודעה שלפעמיים אין קשר בינה לבין האתר בו אנחנו גולשים…

מצד שני, אם יודעים ליצור Popups  רלוונטיים שנותנים לגולש משהו בעל ערך, הם יכולים להפוך למכרה של זהב. זה יכול להיות אפקטיבי במיוחד לאתרים שמציעים תוכן ועדכונים שונים למסך ההתראות או לדפדפן, כך שהגולש אפילו לא צריך להזין את המייל שלו. אם כבר משתמשים ב-Popup לפרסום מכירתי נטו, חייבת להיות התאמה מקסימלית בין התוכן אותו הגולש רואה לבין מה שמפורסם. לדוגמה, הגיוני יותר למקם מודעה לחברת ביטוח באתר שפונה לעובדי הייטק שמחפשים עבודה חדשה.

אגב, גוגל הודיעה באופן רשמי שהיא עשויה להעניש אתרים שמשתמשים בפופאפס גדולים שקופצים הישר לאחר שהגולש מגיע לאתר מתוצאות החיפוש, וזו עוד סיבה להשתמש בהם בצורה פחות אגרסיבית.

אתרים ניידים

הרבה מאוד אתרים לא שמים מספיק דגש על נוחות וחווית משתמש. קל לחשוב שאתר שנדחס טוב למסך הקטן של הסמארטפון הוא מספיק, אבל יש עדיין אתרים שהתוכן העיקרי בהם קבור מתחת לרשימות של קישורים ותפריטים. אם התוכן הזה לא נמצא במקום שהגולש רואה ישר כשהוא נכנס לאתר (Above the Fold), גם גוגל יתחשב בו פחות.

בנוסף, יש לנצל את כל הטכנולוגיות הקיימות כיום כגון AMP (שמצמצם את קוד ה-HTML) על מנת להאיץ את האתר. קשה מאוד ליצור קוד שיגרום לאתר לעלות תוך שניה או שתיים כמו במחשב, אבל אפשר להתקרב לשם.

וידאו

אין ספק שהווידאו הוא אמצעי שיווקי שכבר אי אפשר לזלזל בו. ההבדל הוא שאם פעם היינו חושבים ישר על יו-טיוב (שהוא עדיין המלך הבלתי מעורער בתחום), היום פייסבוק ממש לא עושה לו חיים קלים ומשלבת וידאו לא רק בפיד שלנו, אלא גם באינסטגרם ויישומים נוספים כגון טלוויזיות חכמות וסטרימרים. הפקה של וידאו מקצועי היא קלה יותר מאי פעם, שלא לדבר על שידורים חיים שמוסיפים לאותנטיות שלו.

שווה גם להתנסות בפרסום ממומן בווידאו, קטגוריה שבארץ עדיין נשלטת בעיקר על ידי מותגים גדולים שמעתיקים את הקמפיינים שלהם מהטלוויזיה, מה שלא תמיד מוכיח את עצמו במעבר למדיום האינטרנטי.

הזדמנויות שיווקיות

אתרי המדיה הגדולים מציעים כל חודש עוד ועוד אפשרויות פרסום חדשות שאת חלקן כבר הזכרנו. אפילו מי שעובד בתחום לא תמיד מצליח לעקוב אחרי כל השינויים והתכונות החדשות : רק לגוגל לפחות חמישה בלוגים שונים לכל מערכות הפרסום שלה (למרות שהיא מנסה לצמצם אותם) ולפייסבוק יש את חדר החדשות שלה.

אם גם אתם לא ממש יכולים לעקוב אחרי כל הבלוגים הרשמיים של החברות הגדולות, יש אתרים שיעשו זאת בשבילכם, הן בתחום האורגני (SearchEngine Journal) והן בתחום השיווק הכללי (MarketingLand). שווה להירשם לעדכונים שלהם.

בוטים ותהליכים אוטומטים

אם פעם הבינה המלאכותית הייתה נחלתם העיקרית של מחשבי על כגון "כחול עמוק", היום גם המשווק הפשוט יכול לרתום אותה לצרכים שלו, אם באמצעות בנייה של בוטים חכמים (הגידו שלום לנציגים הווירטואליים הטיפשים) או שימוש בתהליכי אוטומציה שחוסכים את העבודה הידנית מול כל הערוצים השיווקיים במקביל (זאפייר הוא ללא ספק המלך הבלתי מעורער בתחום).

חשוב להדגיש, למרות שקל יותר להשתמש בכלים האלו בשנים האחרונות, רובם עדיין דורשים ידע טכני, או פיתוח, אבל זהו תחום שבהחלט להקצות לו תקציב מכיוון שהוא מוכיח את עצמו בטווח הארוך וחוסך זמן יקר.

מעבר לבינה מלאכותית, גם הנושא של Big Data (מאגר מידע גדולים במיוחד) צובר תאוצה. הוא אמנם מעורר לא מעט חששות בנוגע לפרטיות ברשת וארגונים שונים כגון האיחוד האירופאי מנסים להילחם בו באמצעות רגולציה, אבל הוא ממש לא הולך להיעלם מהמפה מכיוון שהוא משמש גם בתחומים קריטיים כמו אבטחה, רפואה וכו'.

 

מערכת ערוץ 20

מערכת ערוץ 20